« Back to Glossary Index
- 1. Integritatea și obiectivitatea
- integritatea – presupune că profesionistul contabil trebuie să fie drept și cinstit atunci cand efectuează servicii profesionale.
- obiectivitatea – presupune că profesionistul contabil trebuie să fie imparțial, fără prejudicii, să nu se afle în situații de incompatibilitate, de conflict de interese, care să pună la îndoială obiectivitatea acestuia.
- 2. Competența profesională, grijă și sărguință
- presupune că profesionistul contabil trebuie să furnizeze servicii profesionale cu competență, grijă și sărguință și să fie la curent cu ultimele evoluții și noutăți din practica profesională, din legislație și tehnici de lucru.
- competența profesională se divide în două componente: achiziționarea competenței profesionale și menținerea competenței.
- 3. Confidențialitate
- presupune că profesionistul contabil trebuie să respecte confidențialitatea informațiilor obținute în timpul misiunilor sale și nu trebuie să le utilizeze sau să le divulge fără autorizare scrisa, în afară de cazurile cănd obligația divulgării e prevăzută prin lege sau norme regulamentare.
- Această obligație se aplică și după terminarea relațiilor între profesionist și clientul sau angajatorul său.
- 4. Profesionalism
- 5. Respectul față de normele tehnice și profesionale