Dictionar Economic

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. iDuis at justo bibendum, ultirces lectus non, imperdiet lpsum. Muris fringilla velit faucibus iaculis nullam.

emblema

« Back to Glossary Index
  • este semnul sau denumirea care deosebește un comerciant de altul de același gen sau o întreprindere de alta de același gen.
  • Caracterele emblemei
    • emblema, spre deosebire de firmă, nu este obligatorie;
    • emblema deosebește un comerț de alt comerț, un stabiliment de alt stabiliment, o întreprindere de altă întreprindere;
    • noutatea emblemei (articolul 43 din Legea nr. 26/1990, republicată);
    • disponibilitatea emblemei se verifică de către Biroul Unic înainte de întocmirea actelor constitutive;
    • emblemele se scriu în primul rând în limba română; pentru a nu se confunda cu firma, emblema va fi scrisă cu litere mai mari, în așa fel încât mărimea literelor firmei să fie jumătate din cea a literelor cu care este scrisă emblema.

  • Transmiterea emblemei – spre deosebire de firmă, emblema se poate transmite separat de fondul de comerț.
  • înregistrarea emblemei – dreptul de folosință exclusivă asupra emblemei se dobândește prin înscrierea ei în Registrul Comerțului.
  • Utilizarea emblemei – emblemele vor putea fi folosite pe panouri de reclamă, oriunde ar fi așezate (pe facturi, scrisori, note de comandă, tarife, prospecte, afișe, publicații), și în orice alt mod numai dacă vor fi însoțite în mod vizibil de firma comerciantului.
  • Apărarea emblemeiemblema poate fi protejată prin următoarele acțiuni:
    • acțiunea în “revendicare”, în cazul uzurpării emblemei de către alt comerciant:
    • acțiunea în concurență neloială;
    • acțiunea în daune materiale și morale pentru prejudiciul cauzat;
    • acțiunea penală în cazul când fapta săvârșită de alt comerciant legată de emblema unui comerciant întrunește elementele constitutive ale unei infracțiuni.

< Înapoi la Dictionarul Economic